Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 261

Εμπλοκές με την παράταση στην Ιόνια Οδό

Στην επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών, παραπέμπει το δημόσιο το αίτημα της παραχωρησιούχου για παράταση ενός έτους στις εργασίες κατασκευής της Ιόνιας Οδού.

Το Υπουργείο Υποδομών αποφάσισε την παραπομπή αυτή προκειμένου να αποφύγει το κόστος της παράτασης.

Η κοινοπραξία Νέα Οδός (που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου - Ιωαννίνων και διαχειρίζεται το τμήμα Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας) ζήτησε τον Μάρτιο παράταση ενός έτους λόγω καθυστέρησης στη διάθεση χώρων για την εκτέλεση του έργου (δηλαδή στις απαλλοτριώσεις), καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές εργασίες και καθυστέρηση στη μετατόπιση των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας. Με άλλα λόγια, η Νέα Οδός ζήτησε την παράταση του χρονοδιαγράμματος μέχρι τον Νοέμβριο του 2016, αντί το τέλος του 2015.

Οπως και στην περίπτωση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο ανεξάρτητος μηχανικός γνωμοδότησε υπέρ του αιτήματος του παραχωρησιούχου, δεχόμενος τα βασικά του επιχειρήματα. Το Δημόσιο από την πλευρά του χαρακτήρισε «εσφαλμένη» και «μη αποδεκτή» την τοποθέτηση του ανεξάρτητου μηχανικού και, όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, παρέπεμψε το θέμα στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.

Πρόκειται για το τρίτο αίτημα παράτασης που οδηγείται στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, μετά από εκείνα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (στις 10 Ιουνίου) και της Ολυμπίας Οδού στις 17 Ιουνίου.

Στόχος του Δημοσίου είναι να μειώσει την παράταση στο μέρος που αυτή προκύπτει από υπαιτιότητα του Δημοσίου, καθώς αυτή είναι που θα «μεταφραστεί» σε αιτήματα αποζημίωσης από πλευράς των παραχωρησιούχων, όπως έχει πολλάκις συμβεί στο παρελθόν. Λογικά απομένει και ανάλογη απόφαση για τον Ε65 (κοινοπραξία Κεντρική Οδός), η οποία επίσης έχει υποβάλει αίτημα παράτασης ενός έτους.

Ειδικά, για την Ιονία Οδό, το Δημόσιο δέχθηκε να υπογράψει συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2015, ενώ εκκρεμούσε περίπου το 20% των απαλλοτριώσεων (και φυσικά δεν υπήρχε καμία περίπτωση αυτές να ολοκληρωθούν ως διά μαγείας μέσα σε λίγους μήνες, όταν η πρακτική δείχνει ότι κρατούν χρόνια).

Αναιτιολόγητη καθυστέρηση υπήρξε και στην περιβαλλοντική αδειοδότηση της σήραγγας της Κλόκοβας, δίνοντας στον παραχωρησιούχο το δικαίωμα να ζητήσει παράταση και αποζημιώσεις, μόλις δύο έτη μετά την «επίλυση» του θέματος.

πηγή: www.epiruspost.gr

Register and Claim Bonus at williamhill.com