Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 261

Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η παιδική τηλεθέαση στις 6 ώρες ανά ημέρα

Η ποσότητα του χρόνου που περνούν τα παιδιά κολλημένα σε μια οθόνη έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία 20 χρόνια, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.

Τα παιδιά ηλικίας 5-16 ετών δαπανούν κατά μέσο όρο 6,5 ώρες την ημέρα μπροστά από μια οθόνη ποσοστό πολύ αυξημένο σε σύγκριση με τις 3 ώρες του 1995, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Childwise.

Τα αγόρια που βρίσκονται στην εφηβεία ξοδεύουν το μεγαλύτερο χρόνο μπροστά από την τηλεόραση, με μέσο όρο τις οκτώ ώρες.Τα οκτάχρονα κορίτσια περνούν το λιγότερο 3,5 ώρες σύμφωνα με τη μελέτη.

Ο χρόνος στην οθόνη αποτελείται από το χρόνο που δαπανάται παρακολουθώντας τηλεόραση, παίζοντας κονσόλες παιχνιδιών, χρησιμοποιώντας ένα κινητό, έναν υπολογιστή ή ένα tablet.

Η έκθεση με όνομα "Connected children" περιλαμβάνει στοιχεία από το 1995 μέχρι σήμερα για να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα των τηλεοπτικών συνηθειών των παιδιών.

Κάθε χρόνο η έκθεση αυτή, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο, αφορά έρευνες που έγιναν σε περίπου 2.000 παιδιά, ηλικίας 5 έως 16 ετών.

Διαπιστώνεται ότι τα κορίτσια στην εφηβεία δαπανούν τώρα κατά μέσο όρο 7,5 ώρες μπροστά από οποιοδήποτε είδος οθόνης, ποσοστό που βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από τις 3,5 ώρες του 1995.

Τα μικρότερα παιδιά τα πάνε ελαφρώς καλύτερα αν σκεφτεί κανείς ότι το 1995 παιδιά 5-10 ετών έβλεπαν τηλεόραση κατά μέσο όρο περίπου 2,5 ώρες. Το 2014 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στις 4,5 ώρες.

Τα παιδιά τώρα χρησιμοποιούν περισσότερες από μία συσκευές ταυτόχρονα. Μπορεί για παράδειγμα να βλέπουν τηλεόραση ενώ παράλληλα να σερφάρουν στο διαδίκτυο μέσω του tablet ή του κινητού, να έχουν δηλαδή πολλές οθόνες ανοιχτές ταυτόχρονα.

«Η κύρια διαφορά από τη δεκαετία του 1990 είναι ότι τότε η τηλεόραση και τα περιοδικά ήταν οι βασικοί τρόποι για να συνδεθούν τα παιδιά με τις τηλεπικοινωνίες. Τώρα έχουν διαφορετικές συσκευές, κινητά τηλέφωνα, κονσόλες παιχνιδιών και γι'αυτό καταναλώνουν πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μπροστά από την οθόνη», δήλωσε ο ερευνητής Matthew Nevard.

Οι παιδικές τηλεοπτικές συνήθειες έχουν αλλάξει δραματικά, με την πλειοψηφία των παιδιών να είναι μπροστά από την τηλεόραση μέσω διαφόρων υπηρεσιών όπως του YouTube (YouTube catch-up) το οποίο αντικαθιστά την παραδοσιακή τηλεόραση σύμφωνα με την έκθεση.

Το YouTube είναι η πιο δημοφιλής υπηρεσία με περισσότερο από το ήμισυ των ερωτηθέντων να έχει πρόσβαση σε τηλεόραση και σε βίντεο μέσω του δικτυακού αυτού τόπου, ήδη από το 2013.

Πηγή:www.skai.gr